Vesti Vesti

Još jedan protokol o saradnji na prevenciji ranog napuštanja škole.

U sredu, 4. novembra 2015. godine, u 12.30, u Gradskoj kući u Nišu (ul. 7. jula 2), u prisustvu gospodina Mišela Sen-Loa, direktora kancelarije UNICEF-a u Srbiji, biće potpisan protokol o saradnji 28 aktera (institucija i udruženja) na prevenciji ranog napušanja škole. U ime Grada Niša, Protokol će potpisati prof. dr Zoran Perišić, gradonačelnik.

Rano napuštanje škole je fenomen o kome ne postoje pouzdani podaci u našoj zemlji. Ipak, u Strategiji razvoja obrazovanja u Republici Srbiji do 2020. godine navodi se podatak da je, prema postojećim analizama i procenama, ukupno osipanje učenika iz osnovnog obrazovanja između 10 i 15% generacije, a značajno je veće kod dece iz osetljivih grupa. U Istraživanju višestrukih pokazatelja stanja dece i žena u Srbiji, koje je sproveo UNICEF 2014. godine, navodi se podatak da samo 64% romske dece u Srbiji završi osnovno obrazovanje, a da samo 15% romskih devojčica srednjoškolskog uzrasta pohađa srednju školu.

Da li su nam sva deca u školi? Odgovor na ovo pitanje najlakše se može dati u lokalnoj zajednici, koordinacijom i saradnjom lokalnih aktera – lokalnih samouprava, institucija i udruženja. Zato su Grupa za decu i mlade „Indigo“ i Društveni centar u Nišu inicirali potpisivanje protokola o saradnji aktera na prevenciji ranog napuštanja škole. Cilj protokola je unapređenje saradnje i koordinacije na kreiranju i sprovođenju preventivnih, interventnih i kompenzatornih mera koje doprinose kako smanjenju osipanja iz obrazovnog sistema, tako i dugoročnom razvoju Grada Niša.

Društveni centri u jugoistočnoj Srbiji pružaju podršku obrazovanju, ličnom razvoju i društvenom uključivanju sve dece, zahvaljujući saradnji udruženja Građanski savet Opštine Bojnik, Društvo Roma „Prokuplje“ i KIC „Pralipe“; opština Lebane, Surdulica i Vladičin Han; Grada Niša i Gradske opštine Palilula i Grupe za decu i mlade „Indigo“, uz podršku UNICEF-a.

Related Posts

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.