Vesti Vesti

OTKLONITI SVE SUMNJE U VEZI SA PRIVATIZACIJOM NIŠKE TELEVIZIJE

Lokalni antikorupcijski forum Niš (LAF) poziva nadležne državne organe da odgovorno provere sve relevantne podatke u vezi sa privatizacijom Niške televizije (NTV), jedinog elektronskog medija čiji je osnivač grad Niš, kako bi se otklonile sumnje u eventualne nezakonitosti u tom procesu.

LAF istovremeno poziva novog vlasnika NTV da se u uređivačkoj politici prioritetno rukovodi javnim interesom, budući da je televizijska frekvencija javni resurs, a da Zakon o javnom informisanju i medijima nalaže svim medijima da „istinito, potpuno i blagovremeno obaveštavaju građane o pitanjima od javnog značaja“.

Bez namere da se bavi prejudiciranjem, LAF smatra veoma značajnim da se razjasne sve kontroverze vezane za javnu aukciju za prodaju kapitala NTV, među kojima i sumnje u diskriminaciju ponuđača, koja uvek otvara prostor za rizik od korupcije.

Ustav Srbije nalaže da svi privredni subjekti imaju jednak pravni položaj na tržištu, a jedan od osnovnih principa u Zakonu o javnom informisanju i medijima je zabrana dominantnih pozicija na medijskom tržištu i zaštita medijskog pluralizma.

LAF podseća da je na nedavnoj javnoj aukciji 100 odsto kapitala NTV kupio konzorcijum koji čine niški dnevni list Narodne novine i fizičko lice Slađana Ostojić.

Ministarstvo privrede Republike Srbije predhodno je odbilo kao neosnovan prigovor jednog od ponuđača, Aleksandra Živadinovića, inače izvršnog direktora marketinga NTV-a, a da se nije upustilo u sadržinu prigovora. Ministarstvo je isključivo proveravalo da li je Agencija za privatizaciju poštovala zakonsku proceduru, ostavljajući proveru sadržine prigovora drugim državnim organima.

Ponuđač Živadinović je u prigovoru Ministarstvu izrazio sumnju u validnost overene izjave vlasnika Narodnih novina Vidosava Radomirovića u kojoj se tvrdi da se te novine kao pravno lice „u celini ili delom ne finansiraju iz javnih prihoda“.

Izjavu ove sadržine daje svaki ponuđač koji ima svojstvo pravnog lica jer Zakon o javnom informisanju i medijima, kao i Uputstvo za ponuđače, ne dozvoljavaju da u privatizaciji medija učestvuju „pravna lica koja se u celini ili delom finansiraju iz javnih prihoda“.

Živadinović je u svom prigovoru naveo da su Narodne novine neposredno pred privatizaciju NTV, na Konkursu za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja u 2015. godini, dobile 14.850.000 dinara iz gradskog budžeta.

Prema izvodima iz Uprave za trezor Ministarstva finansija, kao i ugovorima, rešenjima i drugim aktima, ovaj list je od 2009. godine dobijao značajna sredstva po raznim osnovama iz gradskog i opštinskih budžeta ili iz gradskih javnih preduzeća i ustanova.

U Izveštaju o vlasničkoj strukturi i kontroli medija u Srbiji Saveta za borbu protiv korupcije, objavljenom u februaru ove godine, tvrdi se da su te novine, samo u periodu od 2009. do 2012. godine, i samo iz gradskog budžeta, dobile 49 miliona dinara.

Vlasnik Narodnih novina Radomirović javno je negirao da višegodišnje uplate budžetskog novca predstavljaju finansiranje iz javnih prihoda, što bi taj list zakonski onemogućilo da bude kupac medija, i ocenio da je reč o sredstvima koja su novine „zaradile kroz pružanje usluga u okviru svoje delatnosti“.

LAF smatra da je institucionalno razrešenje sporenja da li su u kupovini NTV osim kapitala članova Konzorcijuma korišćeni i javni prihodi, odnosno novac građana, izuzetno važno sa aspekta zakonitosti i poštovanja etičkih principa u javnim poslovima.

Utvrđivanje svih činjenica u vezi sa najvažnijom medijskom privatizacijom u Nišu moralo bi da bude važno i članovima Konzorcijuma, tim pre što su godinama u medijskom poslu.

Vlasnik Narodnih novina i drugi članovi njegove porodice poseduju u Nišu i Televiziju Belami, Radio Belami i internet portal Belami, a na jugu Srbije, prema dostupnim informacijama, i Televiziju Sokobanja, zaječarski dnevnik „Timok“ i pirotski nedeljnik „Sloboda“.

Drugi član Konzorcijuma, Slađana Ostojić, nalazi se na funkciji direktorke Televizije Zona plus, čiji je vlasnik Vladan Gašić, sin aktuelnog ministra odbrane.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.