Najveći problem Roma/kinja u Nišu nezaposlenost, dok bi u medijima više voleli da vide uspešne članove svoje zajednice, kažu iz Media i reform centra

Media i reform centar Niš sproveo je istraživanje o medijskim potrebama Roma i Romkinja.
Ono pokazuje da Romi i Romkinje u Nišu smatraju da su jedni od najvećih problema nezaposlenost, rano napuštanje školovanja, ali i diskriminacija i mržnja. Između ostalog, istraživanje je pokazalo da bi ispitanici/e iz Romske zajednice voleli da mediji više pažnje posvećuju uspešnim članovima/icama njihove zajednice kao i temama koje bi se bavile romskim jezikom, običajima, tradicijom itd.
Nakon sprovedenog istraživanjma snimili smo tri epizode u okviru serijala “Rromane paramiča”. Možete ih pogledati na ovom linku.Neka ovakve teme budu motiv za dalja istraživanja i priče.
Romi i Romkinje u Nišu smatraju da su jedni od najvećih problema nezaposlenost, rano napuštanje školovanja, ali i diskriminacija i mržnja – pokazuje anketa Mediareforma. Voleli bi da mediji više pažnje posvećuju uspešnim članovima/icama njihove zajednice.
Osman Balić, direktor Yurom Centra, podseća da Roma u Nišu, po poslednjem popisu, ima 5.803.
Romi i Romkinje kao najveće probleme izdvajaju nezaposlenost, loše uslove života, ali i diskriminaciju i mržnju. Kao veliki problem vide i rano napuštanje škole, nasilje, ali i “dečije” brakove.

Najviše ih zanima kako da pronađu posao i zaštite se od diskriminacije kada su njihova prava u pitanju, dok bi takođe voleli da saznaju i nešto više o svojim zdravstvenim pravima. 85% njih reklo je da važne informacije nalaze na internetu.

Romi i Romkinje se najviše informišu putem RTS-a što se televizija tiče, dok internet portale najviše koriste od svih medija (85% ispitanika/ca). Takođe, pored RTS-a medije koje prate jesu N1 i Kurir. Najveći broj njih prati informativni i zabavni program, ali i serije, filmove i muziku.
Priče o uspešnim Romima/kinjama jesu tema koju bi oni najviše voleli da vide u medijima. Više od polovine ispitanika/ca zanimaju i teme koje bi se bavile romskim jezikom, običajima i tradicijom, koje bi se obrađivale u medijima.

Ovo je pokazalo istraživanje Mediareform-a na uzorku od 20 ljudi, dok su pretežno anketu popunile žene. Prosek godina ispitanika/ca je 34, dok su uglavnom srednjoškolskog i visokog obrazovanja. Kada je u pitanju zaposlenost ispitanika/ca, polovina njih je u trenutku popunjavanja ankete bilo zaposleno.