Afirmativne mere u obrazovanju
Tokom juna najviše se govori o malim i velikim maturama i prijemnim ispitima za srednje škole i fakultete. Putem afirmatifnih mera i ove godine će određeni broj učenika iz osetljivih grupa biti upisan u srednje škole. Među njima su i pripadnici romske zajednice.
U poslednjih 8 godina, od kada se primenjuju afirmativne mere, u srednje škole je upisano 12 427 romskih učenika. Snežana Vuković, šefica Odseka za ljudska i manjinska prava u obrazovanju u Ministarstvu prosvete, nauke i tehnološkog razvoja ističe da je to značajan broj imajući u vidu da je samo prošle godine upisano 1894 romska srednjoškolca putem afirmativnih mera. Dodaje da se njima pružaju i druge vrste podrške.
Afirmativno mere ko sikljovipa
Akava jun pobuder vakerolape khotar tikne hem bare mature hem khotar prijemni ispitija bash srednje shkole hem falkutetija. Khotar afirmativne mere hem akava bersh kha odredzene numrija uchenikijenge khotar osetljiva grupe kha oven upisime kho srednje shkole. Maskar olende thane hem pripadnikija romani zajednica . Kho palune 8 bersh, od khana primeninolpe afirmativne mere , kho sredenje shkole thane upisime 12 421 romane sikavne . Snezana Vukovic , shefica Odsek bash ljudska hem manjinska prava kho obrazovanje ano Ministarstvo prosvete , nauke hem tehnoloshkog razvoja istakninol odova thano znachajno numero diklo amaenge anglo jaka khaj samo okova bersh upisimo 1894 romane srednjoshkolcija palo afirmativne mere . Dodajinol khaj ljenge pruzinolpe hem aver vrsta podrshka.
“ Palo nevo pravilniko savo uvodinol po lokhe kriterijumija bash osetljive drushvtene grupe, shaj adzukare te dobinen hem stipendije. Huljavdo okova kriterijum uspehisko bash romane sikavnenge bash te dobinolpe stipendije . Kho paluni shkolako bersh sine 1207 stipendije . Jek numero thani dindi khotar budzeti jekh numero dindo khotar o sredsvta predprisutnih evropake fondacija . Hem odole sredstvijencar adzukare raspolozindze Ministarstvo savo osmislindza odova projekat hem savo kerala nazdor hem sprovodinen realizacija isplate akale stipendijenge“.
Pomoch akale srednjoshkolcijengo obrazovanje thano but bitno bash romane sikavnege Khotar 2014. bersh Fondacija bash obrazovanje Romengo, kho razne nachinija , pomozinen unapredime obrazovanje . Zorana Tomic, kordinatorka stipendisko hem metorsko srednjoshkolskog programi khi Fondacija bash obrazovanje Romengo istakninol vazno mentorsko podrshka .
“ Mentorska podrshka znachinol khaj o nastavnikija numa struchno saradnikija kho srednje shkole angazujime bash buthi odole sikavnencar , te pomozinen olen ljenge domachi zadatkijencar, nesave dzivdipaske problemijencar numa problemija save thane bucha khi shkola , aver nastavnikijencar te reshinen odola konfliktija , hem te motivishinen so panda kha kheren palo srednjo shkola . Akava program mentorske podrshke ljela bersheste 500 sikavne savenge pomozinen te usmerinen , te zavrshinen ple shkole , te na achovena khotar shkole , te oven kho chasija redovno . Cilj akale programisko thano te smanjinol pe procenat sikavnengo save namangena shkola , te bajarolpe numero diplomirime srednjoshkocijengo hem te smanjinople o izostankija odole sikavnego. Khotar pochetko sprovodimo thano procenat odustajinengo khotar shkola pelo kho 7 kho 2,4% soj thano buth baro anglunipa . Numero srednjoshkocijengo save zavrshindze srednjoshkola barilo khotar 98 sikavne bersheske dzi kho 150 sokavne kho besrhesko nivo“.
Asavke vrste pomochija hem podrshke dena rezultatija mthovena hem primer Milosh Radua , maturanti srednjo struchne shkolako “ Dositej Obradovic “ kho nevo Knezevac .
“ Omoguchindje mange sikavnengi stipendija . Odija stipendija pomozindzama te shkolujinama soske me roditeljikja thane bibuchaako .Hem odova mange dodatno, sar te phenav , pobuder ochardza mange mo shkolovanje . Buth mange drago, hem me tikne praljeske , savo hem ov dzal ani isto shkola ljeske isto omoguchindze , adzukarte lochardze o shkolovanje . Adzukarte khotar REF dobindza lap-top rachunari savo bash pandemijake dosta pomozindza amen te shaj redovno te pratina nastava hem dodatno lochardza mange i situacija savi sine a odova thano te ispratinav sa so kerolape khi shkola hem o obaveza „.
Zoralipe tok e shkolako , Milosh planirinol sigate te kuvol khi buthi.
“ Isa man kho plan te ovav policajco. odova sine uvek mi zelja . Kokurisindzum bash osnovno policisko obuka hem verovatno, ako uspinava hem sa ovol sa shukare , odori ka nastavinav shkolaja „.
Hem odova soj vazno te vakerolape svako sikavno khotar osetljiva grupe save upisinen khi srednjoshkola drumeja afirmativno mera na ljola than nikaske .Khe svako odeljenje kho propisano numero sikavnengo, dodajinol oredzeno numero okolengo save adzukare upisinen .
„Izradu ovog audio-materijala omogućilo je Ministarstvo za kulturu i informisanje Republike Srbije.
Sadržaj i stavovi izneti u ovom audio-materijalu predstavljaju stavove autora projekta „ I mi se pitamo! – Amen da puchamen!“, koji je podržan na Konkursu za sufinansiranje medijskih sadržaja namenjenih nacionalnim manjinama
i nužno ne izražavaju stavove Ministarstva za kulturu i informisanje Republike Srbije.“